Het feestje van de Mercurs
Theater Amsterdam was 19 november het decor voor de feestelijke 25e uitreiking van de Mercurs. Voor het eerst werd het Magazine Mediamerk van het Jaar bekroond met een Gouden, Zilveren en Bronzen Mercur. De winnaars zijn: Voetbal International (Goud), Harper’s Bazaar (Zilver) en Miljuschka Magazine (Brons). Er werd ook stilgestaan bij de tijdreis die tijdschriften en de makers daarvan de afgelopen kwart eeuw hebben doorlopen en met een ode aan alle 227 Mercurs-winnaars sinds 1998, in de Hall of Fame.
Kennis en inspiratie opdoen van de genomineerden en winnaars
Alle 15 cases van de genomineerden en winnaars, zijn na te lezen in het juryrapport. Hierin staat ook de Hall of Fame, met alle winnaars van de 227 Mercurs sinds 1998. De tijdens de uitreiking getoonde films met alle cases staan ook online; net als de openingsfilm, ‘Human first, human last’, over 25 jaar ontwikkeling van ons vak. Foto’s van de afterparty zien hier te zien. Fonk Magazine besteed ook ruim aandacht aan de Mercurs, hier (ook in het Engels!) te vinden.
Flow wint eerste Mercur Redactieteam
‘Het begint en het eindigt met content, en daarom heeft een redactie behalve talent ook een ‘vibe’ nodig, en die was er bij alle genomineerden en bij Flow in het bijzonder,’ sprak juryvoorzitter Derk Sauer bij de bekendmaking van de winnaar, Flow.
Maartje Bregman BeLOFte van het Jaar
De 9e Mercur BeLOFte van het Jaar: Maartje Bregman (Happy Times Magazine).
LINDA. X HEMA de ultieme samenwerking
De Mercur Partnership van het Jaar gaat naar deze twee puur Hollandse merken.
Duurzaamheid als voorbeeld
‘Practice what you preach’, duurzaamheid doorvertaald in inhoud en vorm, daarmee won Happy Times Magazine de Mercur Innovatie van het Jaar.
Dit zijn onze vrienden.