Van A tot Z kloppen
De jury sprak duidelijke taal waarom Happinez met het Tarotdeck de winnaar is van de Mercur Artdirection 2022. “Happinez heeft goud in handen. Het merk bewijst al jaren dat ze voor een specifieke doelgroep hele mooie producten maakt. Onder de merkparaplu is over alles nagedacht, tot in de kleinste details. Ook met de talrijke extensies weet Happinez de trouwe fanbase in het hart te raken, zoals in dit geval met de Tarotbox en de bijbehorende producten. Vormgeving staat op het allerhoogste plan, award-waardig!”
Bij alles wat Happinez maakt zijn elegantie, warmte en gelaagdheid leidend. Dat voeren ze op een consequente manier door in alles wat ze maken, van het tijdschrift tot de door Happinez zelf geproduceerde productlijnen, van online trainingen tot tools en social uitingen. Alles moet een goed gevoel geven, mooi zijn en ergens voor staan. Het moet van A tot Z kloppen! Als voorbeeld zonden ze voor de Mercurs de 360-productie rond het Happinez Tarotdeck in. Een groot succes op alle fronten, bij de doelgroep, in uitvoering en commercieel. Inmiddels zijn er duizenden Happinez Tarotdecks (à € 59,95), online tarottrainingen, Tarotjournaals en tarotposters verkocht.
In de traditionele tarotdecks worden archetypische gestaltes weergegeven met elementen uit verschillende religies, astrologie, numerologie en esoterie. Bij de vormgeving van het Happinez Tarot Deck is trouw gebleven aan die oorspronkelijke betekenis en symboliek, maar is er wél een supermodern alternatief van gemaakt. Samen met kunstenaar Es Silva zijn 78 illustraties opgebouwd, vormgegeven en vertaald naar deze tijd. Zo staat het Happinez Tarotdeck bol van female empowerment: er worden enkel vrouwen afgebeeld, die zelfverzekerd en gracieus de rollen overnemen van het tot de twintigste eeuw door mannen gedomineerde spirituele beeld. De tekeningen zijn menselijk en verfijnd en een interessante mix van handwerk en digital art. Happinez heeft een traditioneel product vertaald naar een modern, hedendaags product en dat tot op de laatste millimeter doorvertaald naar de andere kanalen, zoals online, social en artikelen en marketingpagina’s in het magazine. Happinez maakt haar merkautoriteit op het gebied van spiritualiteit en geluk, gewoon 100% waar.