Het schitterende jaar van Kek Mama
Helene van Santen ís Kek Mama. Met haar peuter-tweeling is ze zelf het wandelende bewijs van de mom-lenial: een trendy moeder die alles uit het leven wil halen, een gezinsleven, een carrière en een sociaal leven.
Voor ze anderhalf jaar geleden de scepter ging zwaaien bij Kek Mama, had ze als redactiemanager bij Libelle.nl en Libelle TV al laten zien hoe je een online platform razendsnel kunt laten groeien. Het eerste dat ze bij Kek Mama deed, was het neerzetten van een crossmediale redactie die alles kan; print, online, social media, video’s voor Kek Mama TV (nieuw kanaal!), de eveneens nieuwe podcast ‘Mama doet ook maar wat’ en een nieuw platform: Kek Mama Voice Action. De redactie ging meteen overstag en het bereik van de website groeide met 275% naar 1,5 miljoen bezoekers per maand. En print? In tegenstelling tot de trend, verschijnen er 16 in plaats van 13 nummers per jaar. De flinke retouch van het blad dat ze met haar team ook nog eens doorvoerde, wordt zeer gewaardeerd door de lezers. Het is bijna te veel om op te noemen, wat de innovatieve, ondernemende en creatieve Helene van Santen in een jaar voor elkaar bokste. Feilloos weet ze trends te vertalen naar Kek Mama en ze is nooit bang voor nieuwe avonturen. Waarbij haar idee voor Kek Mama TV misschien wel het mooiste voorbeeld is. Vanaf dag één ’n groot succes, met ruim 80.000 views per maand. Entertainend en informerend slaat dit videoplatform zeer goed aan bij de doelgroep.
Dankzij de enorme inzet van Helene noteerde Kek Mama het succesvolste jaar ooit. Onder haar leiding werd Kek Mama doorontwikkeld tot volwaardig crossmediaal 360-gradenmerk dat futureproof is op alle kanalen.
Dat is niet alleen te danken aan het vakmanschap en de creativiteit van Helene van Santen, maar ook aan haar warme persoonlijkheid. Ze onderhoudt een levendig contact met zakenrelaties (met veel interessante samenwerkingen) en is een gemotiveerd manager van haar team. Haar lezers hoorden en zagen Helene ook veel in de media, waar ze continu opduikt als expert in parenting onderwerpen.
De jury geeft de Mercur dit jaar aan Helene van Santen omdat ze in korte tijd een waanzinnig resultaat neerzette. Het is overigens niet de eerste jury die haar werk voor Kek Mama bekroont, de Crossmedia Merk van het Jaar-award en de Website van het Jaar nam ze eerder dit jaar ook al in ontvangst. Al het goede komt in drieën!