Een outsider met lef

Print dood voor de jonge doelgroep? Arjun Chadha wil met zijn Get Familiar Magazine bewijzen dat dit niet het geval is áls je maar de juiste onderwerpen en thema’s die jongeren interesseren, naar voren brengt. In zijn geval is dat de hiphopcultuur.

Arjun is een ondernemer pur sang. Met nul ervaring bij een uitgeverij, maar wel bij Facebook & Instagram in Dublin, dook hij in het diepe. Hij schrijft en produceert alles zelf (tot en met de vormgeving aan toe) en lanceerde dit magazine ook eigenhandig. Hij strikt smaakmakers van het hoogste niveau voor interviews, zoals de legendarische hiphop-fotograaf Chi Modu, internationale New York Times bestsellerauteur Angie Thomas en Ronan Bennett, maker van de Netflix-hitserie Top Boy. Hij verkoopt het magazine via zijn webshop, waarvan 40% internationaal (Australië, VK, VS, Zwitserland, Polen, Duitsland en Zweden). De debuuteditie lag meteen bij Atheneaum Boekhandel en het meest recente nummer ligt in de schappen van het prestigieuze MagCulture in Londen.

Voor Arjun ligt de grens van de wereld duidelijk niet onder Breda. De jury viel als een blok voor deze super creatieve, ontwapenende outsider met lef. “Als hij zo doorgaat kan hij zo maar een internationaal lifestyle podium van formaat neerzetten. Het doorzettingsvermogen van deze millennial met een passie voor magazines is grenzeloos.” Met de bonus van het Lucas-Ooms Fonds, te besteden aan zijn eigen ontwikkeling, gaat hij vast een mooi project realiseren. Go Arjun!