Mode voor de massa

“Als je met de top werkt krijg je kampioenen”, constateert de jury over de samenwerking van de twee merken LINDA. en bol.com. Een uitstekend duo! Want beide richten zich op de massa. Het grappige is dat de twee een verrassend onderwerp hebben gekozen: mode. LINDA. is namelijk geen modeglossy pur sang en bij bol.com krijg je ook niet meteen op je netvlies ‘daar ga ik mijn kleding bestellen’. Dus inderdaad een origineel idee. LINDA. heeft het uitgewerkt door de MODE.gids in de modemaand september bij LINDA. en LINDA.loves cadeau te doen. BN’er Jim Bakkum en zijn vrouw op de cover, wat andere BN’ers ook nog binnenin. Altijd goed voor de losse verkoop. Alle items uit de special konden lezers lekker makkelijk bij bol.com scoren. Met als trekker het Bolkadotjurkje van € 59,95 (inderdaad, betaalbaar voor de massa), ontworpen door fashion designer Claes Iversen. De commercieel slimme woordspeling Bolkadotjurkje is een knipoog naar een klassieker, het Brigitte Bardot-jurkje van weleer. De 3500 jurkjes waren in een week uitverkocht. De MODE.gids leverde flinke media-aandacht op én een blijvende spin-off dankzij de ‘wil je hebben lijstjes’ van diverse BN’ers, die te zien zijn op de social-mediakanalen van LINDA. Bol.com profiteert van LINDA., dat zich creatief opstelt. En LINDA. heeft baat bij een groot verkoopkanaal. De redactie heeft de commerciële boodschap bovendien goed verpakt, want je hebt als lezer niet meteen door dat de MODE.gids eigenlijk één grote advertorial is. “Een slimme constructie”, aldus de jury.