Nieuw en toch vertrouwd

Altijd link: een titel restylen met een trouwe achterban en een lange bestaansgeschiedenis. En dan ook nog terwijl iedereen thuiswerkt vanwege corona. Toch is het gelukt! De jury: “Als je het vergelijkt met de oude Margriet, zien we echt een nieuwe touch. Wat een mooie, subtiele restyling, die continu in ontwikkeling blijft. Een crispy look & feel waarmee je de trouwe lezers niet voor het hoofd stoot.”

Er is bovendien één ding waarmee Margriet lekker verrast: het logo. Voortaan staat de M levensgroot linksboven en de volledig uitgeschreven naam is een kwartslag gedraaid. Slim bedacht en mooi uitgevoerd door artdirector Marieke van der Maeden. Het levert herkenbaarheid op in het schap. En dat heeft zich meteen vertaald in klinkende munt! De losse verkoop steeg na de restyling met maar liefst 21 procent ten opzichte van de gemiddelde losse verkoop. Daarmee komt het uiteindelijke doel hopelijk in zicht: Margriet wil ook de 50+ vrouw triggeren die altijd dacht dat ‘Margriet voor haar moeder was’. Maar alleen de cover veranderen is dan natuurlijk niet genoeg, dus heeft de redactie ook de verhalen, rubrieken, fonts, typografie en het beeld subtiel opgeschud. Pluim van de jury voor het resultaat.