LINDA.meiden in de lift met feminisme 3.0

“Wat mooi dat LINDA.meiden ook aandacht heeft voor maatschappelijke ontwikkelingen en het feminisme 3.0 belichaamt. Geweldig dat dit merk zich zo heeft los geworsteld van ‘moeder’ LINDA. Het is inmiddels een op zichzelf staand merk geworden”, meent de jury. De cijfers zijn ook ronduit indrukwekkend. Terwijl de printmarkt al een flinke tijd dalende is, al helemaal onder jongvolwassenen, weet LINDA.meiden te groeien. De teller staat nu op een betaalde oplage van bijna 52.000. Klein formaat, maar dus wel een grote titel. De uitbreiding van vier naar zes uitgaven (met het Zomer- en Winter Boek) afgelopen jaar heeft daar wellicht ook een rol bij gespeeld.

Maar het is natuurlijk ook vooral te danken aan een prikkelende, jonge beeldtaal, real life verhalen en maatschappelijke relevantie. Daarmee toont de redactie van LINDA.meiden aan dat ze weet wat er speelt bij jonge vrouwen. Ze krijgen zelfs de doelgroep in actie, zoals bij de Women’s March.

Online manifesteert het merk zich steeds meer, al viel het Instagrambereik (84.000) de jury wat tegen; de groei is weliswaar 12 procent, maar de jury hoopt op nog meer klinkende cijfers volgend jaar, want Instagram lijkt hét medium voor deze doelgroep.

Prijzenswaardig is dat de redactie het breed aanpakt. Video zit in de lift en erg leuk zijn bijvoorbeeld de verhalen die sinds maart op lindameiden.nl verschijnen, afgewisseld met advertorials en branded content. En bij de lancering van een nieuw nummer is er altijd iets bijzonders. Bij het LINDA.meiden Zomerboek ‘Seks Issue(s)’ ontvingen abonnees, online kopers en wie het nummer bij Bruna aanschafte, een LINDA.meiden condoom.

Met andere woorden, LINDA.meiden weet net als LINDA. te verrassen en heeft de nominatie Magazinemerk van het Jaar helemaal verdiend.