Linda op z’n LINDA.’s
“LINDA. krijgt het toch elke keer weer voor elkaar een maatschappelijke discussie aan te zwengelen, met grote impact en maximale stopping power”, roemt de jury. Bodypositief deze keer, met de 56-jarige Linda de Mol in bikini op de cover. Vanuit vrouwen een heel dappere daad, die onmiddellijk de media beheerste. Twitter, Instagram, als item aan talkshowtafels: er werd voornamelijk positief gereageerd. Natuurlijk waren er ook weer criticasters: Linda zou niet dik genoeg zijn om de term bodypositief te gebruiken en ‘er was vast en zeker gefotoshopt’. De bijval kwam van lezeressen en andere Bekende Nederlandse vrouwen die hun eigen lijf in bikini op sociale media posten. Over de goudeerlijke, kwetsbare cover (en daarmee het thema) wordt nog steeds gesproken. Een cover met impact, daar is de jury het over eens. En kijk ook eens naar het commerciële resultaat: het nummer vloog de winkels uit, vervroegde retouren werden opnieuw ingezet. Met 253.643 verspreide exemplaren de bestverkochte editie sinds vier jaar, en dat in een dalende markt! LINDA. flikt ’t weer. Chapeau!