Eigenzinnig voor de mom-lenials

De retouch van Kek Mama heeft twee sterke troeven. Hoofdredacteur Helene van Santen en artdirector Saga Soborg hebben tot genoegen van de jury de focus op álle kanalen gelegd. Die consistente aanpak bij de restyling klinkt door in print, Instagram, webshop, online video, podcasts, nieuwsbrief en voice action. Daardoor is het nog meer een eenheid geworden. Zo scoort Kek Mama crossmediale punten bij de jury.

Maar ook inzoomend op de vormgeving zelf is er veel lof. Eigenzinnig en creatief. Kan de fotograaf wegens corona niet langskomen en dreigt de jubileumcover in het water te vallen? Dan maak je toch gewoon een foto tijdens de videocall en bewerk je die zo waanzinnig mooi dat- ie er alsnog uitknalt? Het handelsmerk van het blad zijn echter vooral de humor in de beelden en de typerende schuingeplaatste teksten. Wat dan weer perfect past bij de doelgroep: ambitieuze mom-lenials die het moederschap met zelfspot omarmen. Zij zien het lezen van Kek Mama als lekker zen-momentje en daarom zijn de kleuren stoer maar zacht. De ronde typografie en fonts smaken eveneens als comfortfood voor het oog. Kortom, ook na de restyling is Kek Mama nog steeds een erg mooi, krachtig magazine met een eigen gezicht volgens de jury.