Happy Days are here again!

De redactie van vtwonen en webshop fonQ hebben hun prille samenwerking uit het voorjaar van 2019 al meteen na een paar maanden ten volle benut met de Happy Days. In september heeft fonQ woonitems met flinke kortingen aangeboden in een actieboekje van vtwonen. Is het origineel? Het is absoluut een heel goed passende en logische brandfit. Het mes snijdt aan twee kanten. FonQ schenkt vtwonen de kennis en kunde op het gebied van e-commerce. De datagegevens van de webshop zijn bijvoorbeeld handig ingezet om te bepalen welke soort artikelen verkocht zouden worden. Bovendien is fonQ een goed georganiseerd distributiekanaal voor de spullen. Vtwonen zorgt voor de schare fans, creativiteit en de stijlvolle etalage. “Slim bedacht”, meent de jury. “‘Hoe gaan we twee sterke merken beter maken’ is in alles doorgevoerd. Goede synergie brengt je duidelijk verder. Want de resultaten zijn ook erg goed.”De omzet van fonQ is gestegen met maar liefst 218 procent ten opzichte van september het jaar ervoor. De doelstelling was een verdubbeling en die is dus gehaald. Een goede move was het vlak van tevoren meesealen van het actieboekje bij pakketten van fonQ, waardoor een veel bredere doelgroep dan alleen de vtwonen-achterban erop attent werd gemaakt. Overigens ging het actieboekje ook mee met een paar andere tijdschriften. Social media, radiocommercials, onlinevideo, alles werd ingezet als marketinginstrument. “Een mooie samenwerking met een hoge commerciële factor”, concludeert de jury. En het leuke is: er komt een vervolg. Het is de bedoeling dat de Happy Days van vtwonen en fonQ een jaarlijkse traditie worden.