FF talken met GIRLZ en experts
Al jarenlang is de rubriek #GIRLZtalk razend populair bij de jonge lezeressen van het tienerblad GIRLZ. In deze rubriek komen vragen aan de orde van pubermeisjes, die met van alles en nog wat worstelen: relaties, seks, drugs, omgaan met je ouders of klasgenoten, et cetera. De redactie, het Trimbosinstituut en de Kindertelefoon geven hun onbevooroordeelde deskundige advies aan de meiden in #GIRLZtalk. Nu heeft GIRLZ de 101 meest prangende of opvallende kwesties gebundeld in de 115 pagina’s tellende #GIRLZtalkspecial. “Maatschappelijk, betrokken, heel wenselijk onderwerp, sympathiek initiatief…” De woorden van de jury zijn lovend! Het is een pluspunt dat er twee betrouwbare experts bij betrokken zijn. Opbouwende kritiek heeft de jury ook: maak er een app met 101 vragen van. Dat is eigenlijk wel een gemiste kans, want dan was er nog meer uitgehaald, zeker bij deze doelgroep. Al beseft de jury ook dat het ontwikkelen van een app een behoorlijke aanslag is op het budget van een relatief bescheiden merk.
GIRLZ heeft de special breed aangekondigd via diverse social-mediakanalen waar zowel ouders als tienermeiden mee zijn bereikt. Ook mikte GIRLZ nadrukkelijk op moeders, onder andere via advertenties in de bladen die zij lezen. Met de abonneebrief werden ouders er zelfs rechtstreeks bij betrokken. De actie heeft een erg grote exposure gehad met een bereik van 4 miljoen. Knap voor een kleine titel: chapeau!